Armin se odpravi na obetajoč razgovor za delo hišnika v osnovni šoli. Na poti do šole naleti na prometno nesrečo, v kateri je hudo poškodovan kolesar. Povzročitelj nesreče je brezvestno pobegnil in Armin je edini, ki priskoči na pomoč. Ob prihodu reševalcev in policije ga čaka še zasliševanje o samem dogodku in ko končno prispe do osnovne šole, je razgovorov že konec. Delo je bilo oddano Izetu. Še preden noseči ženi Jasmini pove o ponesrečenem razgovoru, se delo ponudi pri znancu njegovega svaka in prijatelja Kenana. Kenan ga odpelje v klavnico na robu mesta, vendar se kmalu izkaže, da Armin ni sposoben zaklati živali. Armin v klavnici vseeno dobi delo varnostnika. Kmalu Armin ugotovi, da delavci v klavnici kradejo. Prepričan, da ravna prav, prijavi krajo lastniku klavnice. Delavci, ki so vpleteni v krajo, ga izigrajo in prikažejo v slabi luči, tako da Armin izgubi tudi to delo. Jasmina izve za dogajanje in Armina postavi pred vrata.
Armin se, povsem prizadet in iracionalen zaradi vsega, kar se mu dogaja, odloči, da bo šel k Izetu, ki mu je pred nosom speljal službo hišnika v osnovni šoli, s prošnjo, da mu ta odstopi delo…
Vesna za posebne dosežke (22. Festival slovenskega filma)
Obrazložitev žirije:
“S pridihom italijanskega neorealizma izpove zgodbo bosanskega vsakdana mlade družine v stiski in očeta, ki išče delo, a ga najde šele, ko pristane v zaporu. Univerzalna zgodba o socialno ranljivi družini z brezposelnim in preveč poštenim očetom, ki ne zmore pristati na korupcijo, čeprav za ceno preživetja, je v današnjem koruptivnem svetu še kako aktualna na vseh koncih sveta. Režiser z občutljivo in precizno režijo in z vodenjem odlične mednarodne filmske ekipe ustvari human film tenkočutnih občutij, visoke morale in etike.”
Odzivi na film:
“Trnova pot izpod Turkovega peresa in taktirke pred Armina postavi kopico ovir, pokvarjene avtomobile, izgubljene telefone, mučne sestanke v šoli, zamujene ginekološke preglede noseče žene (Maja Zećo) in skoraj povsem brezupno pomanjkanje financ. Pa vendar sosledje neljubih dogodkov ni predvidljivo, privlečeno za lase ali pretirano, kar gre avtorju šteti v velik plus. Pripovedni ritem se približa tistemu, ki ga izkazuje resničnost, le da gre tu za amplitudo nesrečnih naključij. Zdi se, da nenehna razočaranja vsakdanjika niso ravno razveseljujoča tema, vendar jih film ne kanalizira v fatalistično obsojanje; nasprotno, žarišči jih v človeka vreden boj za ljubezen in družino.”
Screendaily: https://www.screendaily.com/reviews/good-days-work-busan-review/5133009.article
“Tisto, kar Dober dan za delo opravi res izvrstno je, da mu uspe animirati občinstvo, ga pripraviti do tega, da se vpraša, kaj bi samo storilo v Arminovih čevljih. V udobnem okolju kino dvorane se sodba ponuja sama od sebe, a Seksanova karizma Arminovo človečnost resnično približa gledalcu: prej kot nekdo, ki si zasluži karajoče očitke, je možak srčen prijatelj s katerim se poigrava usoda. Stranski zapleti gradijo obsežen teritorij zablod, v katerem se Armin seveda nemudoma izgubi.”
Cineuropa: https://www.cineuropa.org/en/newsdetail/369777
“Zdi se, da danes težko najdemo film, ki bi se ukvarjal z vsakdanjikom Sarajeva, brez, da pri tem govori o vojni in/ali njenih posledicah. Čeprav je Dober dan za delo izdelek mednarodne ekipe, mesto in njegove ljudi – pa tudi njihove tegobe – predstavi iz pristne bližine. Če k temu prištejemo koncizno izdelavo in mikro budžet, film preseneča še toliko bolj, vsekakor pa si zasluži toplo pohvalo in pozoren ogled.”
Ostale objave:
Intervju z režiserjem ob premieri na festivalu v Pusanu: https://viewofthearts.com/2018/10/25/23rd-busan-international-film-festival-in-conversation-with-martin-turk-director-of-good-days-work/?fbclid=IwAR1pyyQv6to9_Pjdimwp0Lp_AzuyBrRGBz52kDoTRSkOxuc8fLQUcTdQy2k
Izbor projekta v okviru razpisa Sarajevo – City Of Global Screen: https://www.screendaily.com/news/sarajevo-film-festival-trt-to-fund-feature-a-good-days-work/5120806.article
Začetek snemanja: https://www.sff.ba/novost/10767/pocelo-snimanje-dugometraznog-filma-dobar-dan-za-posao-martina-turka-u-okviru-projekta-sarajevo-grad-filma
Režiser in scenarist MARTIN TURK Producenti JOVAN MARJANOVIĆ, AMRA BAKŠIĆ – ČAMO, MIRSAD PURIVATRA Koproducenta IDA WEISS, ENES ERBAY Direktor fotografije RADISLAV JOVANOV - GONZO Montažer JURIJ MOŠKON Skladatelj AUGUST ADRIAN BRAATZ Scenografka in kostumografka EMINA KUJUNDŽIĆ Oblikovalka maske LAMIJA HADŽIHASANOVIĆ-HOMARAC Oblikovalec zvoka IGOR ČAMO
ALEKSANDAR SEKSAN (Armin) MAJA ZEĆO (Jasmina) SENAD ALIHODŽIĆ (Kenan) ERMIN SIJAMIJA (Izet) ADIJAN KULOVAC (Edin) MLADEN NELEVIĆ (Tarik) MUHAMED HADŽOVIĆ (Vedran)
TRT in OBALA ART CENTAR v koprodukciji z BELA FILM D.O.O. in TEFFERRAUT FILM
Originalni naslov: Dobar dan za posao Dolžina: 75 min. Format: DCP, barvni Ratio: 1:1,85 Hitrost: 25fps Zvok: 5.1. Država porekla: Bosna in Hercegovina Jezik: Bosanski Leto produkcije: 2018 (Julij) Žanr: Drama, Art house