Glejte
Vsebina
Leta 1985 je Peter Braatz pridobil ekskluzivno pravico, da dokumentira celotno snemanje kultnega trilerja “Modri žamet”. Večina teh posnetkov je bila do danes skrita očem javnosti.
V filmu “Blue Velvet Revisited – Ponovni pogled na Modri žamet” so Super8 posnetki, zvočni zapisi, fotografije, slike, predmeti in relikvije, ki jih je v času snemanja zbral avtor, ponovno izbrani in zmontirani v nov film na podlagi zgodbe, ki jo samo s slikami pripoveduje avtor dokumentarca, Peter Braatz.
REŽISER O FILMU
“Film Ponovni pogled na Modri žamet je skok v neki čas in prostor v preteklosti. Je esej in ponovno odkritje. Je zgodba z osebnega stališča nemškega cineasta, ki se je po naključju znašel na snemanju mejnika kinematografije 20. stoletja.
Morda pa le ni bilo naključje. Je ta film na nastanek čakal toliko let, da je bil skoraj za vedno izgubljen?
Odgovoriti je bilo treba na številna vprašanja in razkriti mnogo misli in čustev. Zatopil sem se v štiri ure posnetkov na filmskem traku Super-8, dve uri posnetkov na 16-milimetrskem filmskem traku iz Münchna iz leta 1987, več ur videoposnetkov nemškega oglasnega gradiva za film Modri žamet, več kot tisoč fotografij, predmetov, skic in spominov, in ugotovil, da je še ogromno neodkritega, izbira je bila velika in možnosti za povezovanje neskončne.
Veliko sem moral povedati, slišati, videti in občutiti. Ponovni pogled na Modri žamet je moje odkrivanje zaklada, ki sem se ga moral znova dotakniti, da je spet vzcvetel in zasijal.” Peter Braatz, režiser in scenarist
SOCIALNA OMREŽJA
Spremljajte objave povezane s filmom tudi na Facebooku: https://www.facebook.com/bvrevisited/
MEDIJSKI ODZIVI
Braatz je o Modrem žametu ustvaril poezijo, polno spominov, očarljivo in nenavadno, vstopnico, s katero si ljubitelji kinematografije lahko ogledajo zakulisje nastajanja polemičnega filma, ki danes velja za vojaersko klasiko. On jo imenuje “meditacija”.
http://www.vogue.com/13436840/making-of-blue-velvet-documentary-30th-anniversary/
Film je očarljiva, tiha, čutna izkušnja z nevsakdanjim ritmom in podobo, zaradi česar je film neodvisna umetnina, ki ne posnema svojega predmeta.
Rezultat je krasna, opojna Super-8 časovna filmska kapsula, pesem, ki opušča klasično naracijo v prid hipnotičnega kolaža še nikoli videnih posnetkov, arhivskih fotografij in zvočnih posnetkov, podloženih z ustrezno zasanjanim soundtrackom Tuxedomoon in Cult With No Name.
http://www.lynchpeaks.com/single-post/2016/10/25/REVIEW-Blue-Velvet-Revisited
Lynch se dobro razume z Braatzom, ki je pokazal svoj prefinjen režiserski čut. S svojim gradivom se je poklonil mojstru in dokazal, da zaupa upodobitvi skrite kakovosti svoje ustvarjalne moči. Ponovni pogled na Modri žamet je z izvrstno glasbo in redkimi posnetki s snemalnih prizorišč prava nirvana za Lyncheve občudovalce. Nad tem očarljivim draguljem bodo navdušeni tudi tisti, ki za nastajanje filma ne kažejo zanimanja.
http://www.theupcoming.co.uk/2016/10/07/london-film-festival-2016-blue-velvet-revisited-review/
… Ponovni pogled na Modri žamet je daleč od običajnega kolaža o nastajanju filma. To je film za občudovalce Lyncha in Modrega žameta, ki bodo v njem našli veliko prebliskov. Tako kot Lynch je tudi Ponovni pogled na Modri žamet nenavaden, a bodo nekateri ob njem neskončno uživali.
https://www.flickreel.com/blue-velvet-revisited-review-london-film-festival/
Ponovni pogled na Modri žamet je poetičen spomin na čas, metafizično opazovanje Petrovih izkušenj s snemalnih prizorišč.
http://www.thebluerose.co.uk/2016/10/lynch-at-london-film-festival-2016.html
Neonske luči in grafični napisi so med čudovito poimenovanimi prizori, kot je, na primer, “To naredi za van Gogha”, v filmu edini na videz sodobni elementi, ki se dobro ujemajo z izjemnimi posnetki s snemalnih prizorišč in redkimi fotografijami, povezanimi v filmu Petra Braatza.Film bo všeč tudi tistim, ki niso videli Modrega žameta…
http://www.garbage-file.com/2016/10/film-blue-velvet-revisited.html
Film ni forenzična analiza Lyncheve izzivalne grozljivke iz leta 1986. O njej je bilo že veliko napisanega in posnetega. Tokrat pa smo dobili prijetno nostalgično obarvano popotovanje skozi fotografije in filmski arhiv nemškega režiserja Petra Braatza, ki ga je Lynch pripeljal na snemanje svojega Modrega žameta, da bi dokumentiral nastajanje filma.
Bolj kot (le) pripoved o zakulisju snemanja, je Blue Velvet Revisited nazoren filmski zapis. Mestoma skrivnosten, vizualno osupljiv in s čudovito glasbo.
https://wemakemoviesonweekends.com/2016/10/13/bfi-london-film-festival-blue-velvet-revisited-review/
Občudovalci nadnaravnega, čudovitega in vznemirljivega sveta Davida Lyncha ne smejo prezreti liričnega dokumentarnega filma Petra Braatza.
http://www.bina007.com/2016/09/bfi-lff-2016-preview-blue-velvet.html
Braatz po koščkih prikaže, kako je Lynch posnel film svojih sanj.
Vrhunec filma je pogovor mladega Braatza in mladega Lyncha, ki poteka izven kadra, o dekletu, v katerega se je Braatz zaljubil v Nemčiji. Vrhunsko je tudi Lynchevo pripovedovanje o tem, kako je vznemirjen zaradi snemanja Blue Velvet in kako zabavno je to snemanje zanj in za ekipo.
http://www.huffingtonpost.com/karin-badt/surprise-encounters-at-th_b_13146204.html
SLOVENSKE OBJAVE:
http://www.delo.si/sobotna/lynch-je-rekel-pridi-in-prinesi-denar.html
https://www.dnevnik.si/1042755865/kultura/glasba/kult-z-imenom-tuxedomoon
26:20 minuta: http://4d.rtvslo.si/arhiv/umetni-raj/174440196
05:08 minuta: http://4d.rtvslo.si/arhiv/kultura/174438390
http://www.delo.si/kultura/film/student-ki-je-leto-dni-opazoval-davida-lyncha.html
http://www.24ur.com/ekskluziv/film_tv/27-liffe-v-zakulisju-snemanja-lynchevega-modrega-zameta.html
https://www.youtube.com/watch?v=U_KB28mYCaE – Ni crno ni belo 147 – Radmila Djuica i Peter Brac – (TV KCN)
Časopis Večer – Priloga Bonbon: https://belafilm.si/wp-content/uploads/2016/12/Vecer1.pdf
ARGENTINSKE OBJAVE
OSTALE POVEZANE OBJAVE:
http://kultuur.info/blogi/en/2017/06/13/special-program-david-lynch-cinema-artis/
http://consequenceofsound.net/2016/10/david-lynchs-festival-of-disruption-the-10-best-moments/9/
NAGRADE
Mednarodni Film Fest Kranjska Gora – Nagrada za najboljši film
FESTIVALI
- 60. BFI – London Film Festival, 7. oktober, 2016 – Svetovna premiera
- Festival Of Disruption, Los Angeles, Oktober 2016
- 10. Lisbon & Estoril Film Festival, November 2016
- 27. LIFFe – Ljubljana International Film Festival, November 2016
- 24. Camerimage – International Film Festival, November 2016
- 31. Mar Del Plata International Film Festival, November, 2016
- Clique Film Festival, Alkaty, Kazakhstan, November 2016
- Rio Dalston, London, UK, December 2016
- Aberystwyth Arts Centre, Wales, UK, December 2016
- Dnevi slovenskega filma, Beograd, November 2016
- Queen University, Belfast, UK, December 2016
- Chapter Cinema, Cardiff, Wales, UK, Februar 2017
- Mile End Genesis Cinema, London, Februar 2017
- L’Europe autour de l’Europe – Festival de films de la Grande Europe, Pariz, Marec – April 2017
- Cinedelphia Film Festival, Filadelfija ZDA, April 2017
- Crossing Europe Film Festival Linz, Avstrija, April 2017
- David Lynch: A Complete Retrospective, Chicago, ZDA, April-Maj 2017
- Downtown Independent, Los Angeles, ZDA, Junij and Julij, 2017
- 20. Shanghai International Film Festival , Junij, 2017
- 16. Transilvania International Film Festival, Junij, 2017
- Gartenbaukino, Vienna, Avstrjia, Junij 2017
- SF Indie Fest., San Francisco, ZDA, Junij 2017
- Kino Umjetnika, Estonia, Junij 2017
- Kinodvor. Mestni Kino, Slovenjia, Junij, 2017
- Bertha DocHouse, London, UK, Julij 2017
- Teden Kulture Na Placu, Slovenija, Julij 2017
- Bertha DocHouse, London, UK, Julij 2017
- Mednarodni Film Fest Kranjska Gora, Slovenija, Avgust 2017
- Chichester International Film Festival, UK, Avgust 2017
- MALBA, Buenos Aires, Argentina, Julij in Avgust 2017
- Festival Slovenskega Filma, Slovenjia, September 2017
- David Lynch-Retro Festival, Broadway Cinematheque, Hong Kong, Avgust 2017
- Muenchner Stadtmuseum, Nemčija, September 2017
- Linhartova dvorana Radovljica, Slovenia, Oktober 2017
- Electri_City Conference, Nemčija, Oktober 2017
- Duisburger Filmwoche, Duisberg, Nemčija, November 2017
- FIDOCS, Santiago, Čile, November 2017
- DOC NYC, New York, ZDA, November 2017
- Fuzhong 15, Taipei, Kitajska, December 2017
- Winnipeg Cinematique, Kanada, Januar 2018
- CPH DOX Copenhagen, Denmark, Marec 2018
- 19th Jeonju International Film Festival, Maj 2018
- Seattle Art Museum, USA, Junij 2018
- Wexner Center for the Arts, Ohio, USA, Oktober 2018
- 51st SITGES – International Fantastic Film Festival of Catalonia, Oktober 2018
- Riga International Film Festival, Oktober 2018
PODPORNIKI
Veleposlaništvo Zvezne republike Nemčije v Sloveniji je prijazno podprlo slovensko premiero filma, ki je bila 10.11.2016 v okviru Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala LIFFe.
GLASBA IZ FILMA
Glasba iz filma je delo zasedb Tuxedomoon in Cult With No Name ter glasbenika Johna Foxxa. Izšla je jeseni 2015 pri založbi Crammed Discs.
Medijske odzive lahko preberete tukaj: http://issuu.com/crammed/docs/blue_velvet_revisited_international?e=0/31350853
EKIPA
Režija, scenarij, kamera, montaža PETER BRAATZ
Producent PETER BRAATZ
Koproducentka IDA WEISS
Glasba TUXEDOMOON & CULT WITH NO NAME & JOHN FOXX
Grafično oblikovanje BARNBROOK
Produkcijski zvok FRANK BEHNKE, PETER BRAATZ
Miks zvoka JULIJ ZORNIK
Mastering slike GORAZD KONČAR
Svetovalec za scenarij PETER EISENSTEIN
PRODUKCIJA
TARIS FILM
v koprodukciji z
BELA FILM
finančna podpora
FILM- UND MEDIENSTIFTUNG NORDRHEIN-WESTFALIA GMBH
SLOVENSKI FILMSKI CENTER
tehnična podpora
VIBA FILM
TEHNIČNI PODATKI
Dolžina: 85
Barvni & črno-beli
Format: DCP, 25fps
Produkcijski format: Super8
Razmerje predvajanja: 1:1,78 (16:9)
Zvok: 5.1
Jezik: angleški
Leto produkcije: 2016
Tip projekta
Celovečerni, Dokumentarni, Na zahtevo